neděle 31. ledna 2016

Vinylová mánie

Předem chci upozornit, že tenhle článek nebude vůbec o kosmetice a také, že se tu prostě takové články občas objeví.


Nevím čím to, že právě v tu nejméně vhodnou chvíli na mě vykoukl z půdy gramofon a telepaticky mi stále dokola opakoval "vem si mě, vem si mě, vem si mě,..." a ještě k tomu všemu na mě tak smutně, pod obrovským nánosem prachu koukala ta jeho čudlíková kukadla. Neodolala jsem. A tak vzniklo nové přátelství mezi mnou a stařičkou Teslou NZC 421. Ještě, že k ní byly i funkční gramofony a já mohla hned spustit hitparádu z osmdesátek, tak aby ji pokud možno slyšeli i sousedi v nejnižším patře (my bydlíme ve 3.), však si určitě rádi připomenou ta nádherná léta svého mládí.
Z kamarádství vznikla láska a já musela mít svoji první LP desku, tedy desky jsem měla, ale teoreticky vzato nebyly moje (samozřejmně, že jsem si je definitivně přivlastnila). Jelikož jsem s mojí úžasnou maminkou a dědečkem ve středu navštívila Brno a mému zraku se nějakým způsobem podařilo zachytit music shop a moje nohy nebyli k zastavení, hrdě jsem si odnášela Coldplay Ghost stories na vinylu za značně lidovou cenu 649Kč!
Na CDčka jsem nikdy moc nebyla, přišlo mi to jako vyhazování peněz, ale mít nějaký kousek oblíbené skupiny doma je úžasný pocit. A už teď vím, že to co jsem předtím poslouchala na svých maličkých repráčcích yenkee byl odpad. Tohle je naprosto něco jiného, nepopsatelný zážitek, který mohu zažívat stále znova. Sedím vedle repráčků a poslouchám úžasně čistý zvuk. Nikdy bych nevěřila, že něco co je tak staré bude natolik kvalitní, že předežene nejmodernější techniku.
Aby toho nebylo málo rohodla jsem se upgradovat repráčky u mého PC a protože se mi sešli nějaké peníze objednala i gramofon nový a další dvě desky. Asi jsem prostě ten typ lidí, co nemí šetřit :D, ale zatím jsem vždy nějakým způsobem našetřila na to co jsem chtěla. Uznejte, kdo by odolal poslechu BMTH Sempiternal a 30 seconds to mars Love lust faith + Dreams? Já ne.
No zkrátka jsem tímto článkem chtěla vyjádřit svoje nadšení a třeba i někoho navnadit na tak úžasnou věc jako je analog!



3 komentáře:

  1. Miluju vinylové desky. Dejchá z nich nostalgie a ten zvuk?!

    ChicByJane

    OdpovědětVymazat
  2. Někde na půdě jich máme spousty ale ten gramof. přehrávač už jaksi nefunguje. Úplně si pamatuji jak jsme u kamarádky si kreslili s foukacími barvami nebo s barvami na sklo a poslouchali u toho Jožin z Bažin na vinyl. deskách :-) .

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou nejlepší, doma také máme přehrávač a posloucháme :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat