čtvrtek 18. února 2016

DIY pelíšky a bydlení pro morčata

Po vyšší frekvenci článků jsem zase nějakou dobu neměla o čem psát, tedy měla, ale nikdy mi to nepřišlo dost dobré na samostatný článek.
Bydlím v kraji, kde tento rok jarní prázdniny připadly na období 8. - 14.2 a vzhledem k tomu, že stejně to má i kamarádka rozhodla jsem se část prázdnin strávit u ní v jednom městě u Liberce. Kamarádka vlastní 3 morčata a jsou naprosto úžasná. Dřív jsem morčata nějak nemilovala, považovala jsem je za méně inteligentní a učinlivé, než třeba potkany. Vyzkoušela jsem oba druhy a každý má své pro i proti. Při cestě zpět přes Liberec jsem se rozhodla, že musím mít druhé morčátko. Jedno už na mě čekalo doma - pětiletá samice Bublinka, věděla jsem, že je dost snášenlivá a tak jsem to riskla a pořídila druhou maličkou samičku. Holky jsou teď nerozlučné kamarádky, spinkají spolu v pelíšku a maličká, která dostala jméno Bellis za Bublou všude chodí :D.
Jenže z druhým morčetem přišel i požadavek na větší prostor, Bublinka žila v malé kleci, která nebyla pomalu vhodná ani pro jedno morče, natož pro dvě. Novou klec jsem nechtěla, neměla bych ji kam dám a pak při projíždění alb na jednom fóru mě trkla myšlenka, že mám jednu volnou polici mezi dvěma skříněmi a nápad na nové bydlení byl na světe, zbývalo ho zrealizovat.
Mám úžasného dědečka, který mi vyrobil úžané terárko pro agamu a tak jsem hned věděla na koho se obrátit, měla jsem i nějaké skici na papíře, jenže jsem nevěděla jaký problém je udělat z 1cm plexiskla desky, které poté slepím a udělám morčinkám základnu. Takže děda udělal patro ze slabšího plexiskla a sklenář za úžasných 410kč nařezal 4mm silné sklo, které jsem následně doma slepila silikonem. Zní to jednoduše, ale zase tak lehké to nebylo, znovu už bych to dělat nechtěla :D!
Měla jsem připravené i schůdky, ale holky jsou šikulky, takže chodí na patro po domečku. 
Velikost obytné plochy je 97cm x 45cm + patro 60cm x 30cm, což je pro dvě morčátka akorát. 
Chtěla jsem dokoupit i nějaké pelíšky, ale zarazila mě cena, proto jsem se rozhodla je ušít sama.
Není to dokonalé, ale věřím, že další budou zase o chlup lepší. :) Tunel by se dal použít i pro jiná zvířátka (fretky, potkánky,...) to samé pelíšek. Oboje jsem šila na šicím stroji a pelíšek je vycpán vatelínem. a tunel má ve vchodech kostru z drátku, aby morčátka pochopila, že se do něj leze a ne, že se spí na něm! :D
Pro všechny co neumějí šít, nezoufejte, já to taky neumím :D!
                                 

3 komentáře:

  1. Páni, jsi šikovná. Jakmile mám něco vyrobit připadám si jak Pat a Mat v jednom. :D Pelíšek vypadá krásně. A to druhý morče je obzvlášť roztomilý. :)

    ChicByJane.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. To je nádhera. Mám ráda takové ty DIY na věci pro zvířata. Super nápad je i použít nějakou starší skříňku a udělat z ní bydlení. Hodně jsem viděla takle udělané terárka na hady apod. Ty pelíšky jsou taky nádherné. Konečně jiný článek než hadry a patlátka :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš a já myslela, že právě článek mimo "hadry a patlátka" je brán jako špatný :D. Nicméně děkuji.

      Vymazat